Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

Ιστορία

Πρόκειται για το θέατρο της πόλης-κράτους της Επιδαύρου που βρισκόταν στην αργολική παραλία του Σαρωνικού. Στην πόλη αυτή ανήκε ως κύριο θρησκευτικό κέντρο το ιερό του Ασκληπιού στην παραπλήσια ορεινή ενδοχώρα, σε απόσταση τεσσάρων περίπου ωρών με τα πόδια. Η αρχαία πόλη, στο χώρο της οποίας μαρτυρείται κατοίκηση από την 3η π.Χ. χιλιετία, δεν έχει ακόμη ανασκαφεί συστηματικά, όμως φανερά ερείπιά της από τις μεταγενέστερες περιόδους απλώνονται σε όλη την έκταση της μικρής λοφώδους χερσονήσου «Νησί» που έχει κηρυχθεί αρχαιολογικός χώρος και καλύπτεται από οπωρώνες εσπεριδοειδών και ελαιώνες. Το αρχαίο θέατρό της βρίσκεται στη δυτική πλευρά της χερσονήσου, στην κατωφέρεια του ισθμού που την συνδέει με τη στεριά.

Πρόκειται για το θέατρο της πόλης-κράτους της Επιδαύρου που βρισκόταν στην αργολική παραλία του Σαρωνικού.

«Σύγχρονη Θεατρική Δημιουργία» στα Αισχύλεια 2014

Από 12-29 Ιουλίου στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας.
Συνεχίζοντας την πολιτιστική παράδοση 39 ετών, ο Δήμος Ελευσίνας διοργανώνει και φέτος, στο πλαίσιο των Αισχυλείων 2014, τη «Σύγχρονη Θεατρική Δημιουργία». Από 12 έως 29 Ιουλίου θα καταλάβουν το Παλαιό Ελαιουργείο της πόλης εννέα θεατρικές παραστάσεις, που συνοψίζουν ενδιαφέρουσες, νέες τάσεις και αξιόλογες προτάσεις στο χώρο του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου.

Flash Mob από το Εθνικό Θέατρο

Το πρωί της Πέμπτης 3 Ιουλίου ο σταθμός του Μετρό στο Σύνταγμα, καταλήφθηκε από «Βατράχους».
Το Εθνικό Θέατρο με την υποστήριξη της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., εξέπληξε του επιβάτες, τους διερχόμενους, αλλά και τους τουρίστες που βρίσκονταν εκείνο το πρωί στο σταθμό του Συντάγματος.
Ο Θίασος των «Βατράχων» του Αριστοφάνη, υπό την καθοδήγηση του σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα, πραγματοποίησε ένα flash mob βασισμένο σε ένα από τα χορικά της παράστασης  εκπλήσσοντας θετικά τον κόσμο.

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2014

Απάντηση της ΣΟΠΕ αναφορικά με την διακοπή των παραστάσεως της θεατρικής παράστασης «Δεν πετάω δεν πετάω» στο θέατρο Αθηνά

Με δικαστική απόφαση- προσωρινή διαταγή μέσω της διαδικασίας των ασφαλιστικών μέτρων επικυρώθηκε η απαγόρευση της αναβίβασης από σκηνής θέατρου του έργου » Δεν πετάω δεν πετάω» το οποίο είναι πανομοιότυπο με το πρωτότυπο θεατρικό έργο Boeing Boeing του γάλλου θεατρικού συγγραφέα Μarc Camoletti.


den-petaw-den-petaw

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

Η δίκη του Όσκαρ Ουάιλντ έγινε θεατρικό έργο

Η ανακάλυψη των πρακτικών της καταδίκης του επέτρεψε στον εγγονό του να περιγράψει την Οδύσσεια του συγγραφέα στη… σκηνή.
Ένα αιώνα και κάτι άντεξε το πέπλο μυστηρίου που περιέβαλλε τα διαμειφθέντα στη διάρκεια της δίκης του Όσκαρ Ουάιλντ η οποία εγκαινιάστηκε στις 3 Απριλίου του 1895 και κατέληξε στην καταδίκη του σε ποινή φυλάκισης δύο χρόνων με καταναγκαστική εργασία.
Η υπόθεση, η οποία κυριάρχησε στην ειδησεογραφία των ημερών, έχει ως εξής: Ο συγγραφέας, παρακινημένος από τον εραστή του, λόρδο Άλφρεντ Ντάγκλας, κατέθεσε αγωγή εναντίον του επιφανούς μαρκήσιου του Κουίνσμπερι, πατέρα του Ντάγκλας, για συκοφαντική δυσφήμιση. Αιτία του κακού ήταν η προσπάθεια του μαρκήσιου να θέσει τέλος στο δεσμό του γιου του με τον συγγραφέα τον οποίο κατηγορούσε για την μύηση του νεαρού Ντάγκλας σε «ακατονόμαστες» σεξουαλικές πρακτικές.

Τα πράγματα στράβωσαν από την πρώτη κιόλας μέρα της δίκης.

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Η Θεατρική Βιβλιοθήκη στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών

Η Βιβλιοθήκη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ιδρύθηκε την ακαδημαϊκή χρονιά 1991 – 1992 και στεγάστηκε σε μικρή αίθουσα που παραχωρήθηκε στο Τμήμα, στον 9ο όροφο του κτηρίου της Φιλοσοφικής Σχολής. Η λειτουργία της άρχισε την ακαδημαϊκή χρονιά 1992 – 1993 και υπεύθυνος ορίστηκε αρχικά ο τότε λέκτορας Πλάτων Μαυρομούστακος. Η συλλογή της άρχισε να συγκροτείται από αγορές μεγάλου αριθμού βιβλίων και δωρεές. Το 1993 διέθετε 3.000 βιβλία θεατρολογικού ενδιαφέροντος τα οποία είχαν προέλθει από αγορά νέων εκδόσεων, της βιβλιοθήκης και του αρχείου της Κατερίνας Κακούρη και δωρεές σημαντικού αριθμού βιβλίων και περιοδικών από τον φιλόλογο και κριτικό Κώστα Γεωργουσόπουλο, διδάσκοντα του Τ.Θ.Σ. και την ηθοποιό Τασσώ Καββαδία.

Η Βιβλιοθήκη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ιδρύθηκε την ακαδημαϊκή χρονιά 1991 – 1992 και στεγάστηκε σε μικρή αίθουσα που παραχωρήθηκε στο Τμήμα, στον 9ο όροφο του κτηρίου της Φιλοσοφικής Σχολής.

Η θετική αύρα μιας νέας ματιάς

«Το κέρδισε το στοίχημα»! «Κοίτα κόσμο που έχει! Το περίμενες;» Αυτά ήταν τα πρώτα σχόλια που ακούγονταν το περασμένο Σάββατο στο κοίλον του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου λίγο πριν από την πρώτη φετινή παράσταση. Γιατί λίγο τα έξοδα καθόδου ως την Επίδαυρο, λίγο το όνομα του σκηνοθέτη της παράστασης, του Δημήτρη Καραντζά, που δεν είναι γνωστό στο ευρύ κοινό, είχαν δημιουργήσει αν μη τι άλλο μια περιέργεια για την ανταπόκριση του κόσμου. Όμως ο κόσμος ανέβαινε με πυκνούς ρυθμούς μέχρι το αρχαίο θέατρο ως τις 9 και 5 λεπτά και τελικά φιλοξενήθηκαν 5.000 θεατές στην πρώτη φετινή παράσταση.

Πολύ καλή η μετάφραση

Ο Δημήτρης Καραντζάς ανέλαβε να σκηνοθετήσει την τραγωδία «Ελένη» του Ευριπίδη, σε μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη (πολύ καλή, κατά γενική ομολογία). Και επέλεξε να μην έχει κανέναν γνωστό ηθοποιό για το εγχείρημά του αυτό. Μια ομάδα εννέα νέων ηθοποιών είχε στη διάθεσή του για να ζωντανέψουν τους ήρωες αυτής της καινοτόμας, για την εποχή της, τραγωδίας του Ευριπίδη. 


Οι ηθοποιοί που υποδύθηκαν τον Μενέλαο και την Ελένη στην παράσταση του Δημήτρη Καραντζά στην Επίδαυρο.

Οι ηθοποιοί που υποδύθηκαν τον Μενέλαο και την Ελένη στην παράσταση του Δημήτρη Καραντζά στην Επίδαυρο.

Αλλαγές στο «Μου λες αλήθεια;» του Σπύρου Παπαδόπουλου

Η κωμωδία του Φλοριάν Ζέλερ θα ανέβει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Κάππα.
Για δεύτερη χρονιά θα συνεχιστεί η μεγάλη επιτυχία του Σπύρου Παπαδόπουλου, «Μου λες αλήθεια;». Με τον ίδιο σε ρόλο σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή, η κωμωδία του Φλοριάν Ζέλερ θα ανέβει στα τέλη Οκτωβρίου στο Θέατρο Κάππα με δύο, όμως, αλλαγές στο καστ. 
Main_spyros_papadopoylos

«Παράνομη Οδήγηση» για τον Σταύρο Ζαλμά

Το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο της Πάολα Βόγκελ κάνει πρεμιέρα το Φεβρουάριο του 2015 στο ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Άσπας Καλλιάνη.
Συνεργάστηκαν το χειμώνα για το ανέβασμα ενός από τα ελάχιστα παιγμένα έργα του Άρθουρ Μίλερ στην Ελλάδα, «Το Τίμημα», και τώρα η Άσπα Καλλιάνη και ο Σταύρος Ζαλμάς ετοιμάζονται να ενώσουν ξανά τις δυνάμεις του για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. 
Main_assets_large_t_1661_54023121

Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

Η Κοινωνιολογία μέσα στην Τέχνη του Θεάτρου

Πολλοί αγνοούν την επιστήμη του θεάτρου. Όταν αναφέρεις την λέξη θεατρολογία πολλοί σου λένε ότι είσαι ηθοποιός ή δουλεύεις στην τηλεόραση. Η θεατρολογία είναι σχετικά μια νέα επιστήμη, η οποία εισήχθηκε τον 20ό αιώνα στην Γερμανία (ο όρος Theaterwissenschaft σημαίνει την επιστήμη του θεάτρου). Στην Ευρώπη, εμφανίστηκε πιο μπροστά από ότι στην Ελλάδα. 

Στην Ελλάδα η θεατρολογία ως γνωστικός κλάδος εμφανίστηκε το 1980 στο πρόγραμμα σπουδών της Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Έπειτα, ως πλέον ανεξάρτητο επιστημονικό αντικείμενο σπουδών πρωτοεμφανίστηκε στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, αμέσως μετά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και τέλος το 1989 στο Πανεπιστήμιο Πατρών και πρόσφατα, μόλις το 2003, στο Πανεπιστήμιο του Ναυπλίου.


Αγγείο που απεικονίζει τα σφάγια, τις θυσίες και τις τελετουργίες των αρχαίων Ελλήνων.

Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

Αιτήσεις συμμετοχής για τις Εξετάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού (2014-2015)

Οι αιτήσεις συµµετοχής και τα απαιτούµενα δικαιολογητικά για τις Εισαγωγικές Εξετάσεις των υποψηφίων σπουδαστών των Ανωτέρων Σχολών Δραματικής Τέχνης (Τμήμα Υποκριτής), σχολικού έτους 2014-15, υποβάλλονται έως και 15 Ιουλίου 2014.


Φωτογραφία: ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (2014-2015)

Όσοι ενδιαφέρεστε για την αίτηση αλλά και οδηγίες για τις εισαγωγικές εξετάσεις Ανωτέρων Σχολών Δραματικής Τέχνης 2014-15 πατήστε στο http://www.yppo.gr/6/g6320.jsp?obj_id=54232

Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Ακρόαση για άντρες ηθοποιούς

Η Καλλιτεχνική Εταιρία Αργώ και η Αιμιλία Υψηλάντη διοργανώνουν ακρόαση για άντρες ηθοποιούς ηλικίας 20-45 ετών & γυναίκες ηλικίας 20-35 ετών την Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014 στο Θέατρο Αργώ (Ελευσινίων 15, Μετρό Μεταξουργείο), ώρες 10:00-15:00.

Δεν αλλάζει ο τρόπος διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής - Τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας

Δεν αναμένεται να αλλάξει η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τη δυνατότητα διδασκαλίας του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής από δασκάλους. 
Το πιο πάνω προκύπτει από έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με το οποίο τονίζεται ότι το μάθημα διδάσκεται από πτυχιούχους του κλάδου ΠΕ32 (Θεατρικών Σπουδών) και ΠΕ18.41 (Δραματικής Τέχνης) και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα μπορούσε να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 (δασκάλους).

Δεν αλλάζει ο τρόπος διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής

Γιάννης Μόσχος - Διασκεδαστικές ιστορίες περί θνητότητας, στο Φεστιβάλ Αθηνών

Ο Γιάννης Μόσχος, σκηνοθετεί για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών και προτείνει μια σύνθεση βασισμένη κυρίως σε διηγήματα, αλλά και σε αποσπάσματα από θεατρικά έργα του Τσέχοφ που θα παιχτούν στην Πειραιώς 260, από 18 έως 20 Ιουλίου. Ένα ψηφιδωτό των προσώπων και των θεματικών του συγγραφέα. Ένα σύμπαν ανθρώπινων ζωών τόσο διαφορετικών αλλά και τόσο όμοιων μεταξύ τους. Παραλλαγές του ίδιου θέματος: της κωμικοτραγικής προσπάθειάς μας να ανακαλύψουμε πώς να ζήσουμε, πώς να δικαιώσουμε την ύπαρξή μας, να βρούμε το «νόημα».

Μπορεί πολλά να έχουν αλλάξει από την εποχή του Τσέχοφ, όμως πραγματικά τίποτα δεν έχει αλλάξει για την ανθρώπινη κατάσταση. Κι αυτή η τρομακτική οξυδέρκεια του Τσέχοφ, η λεπτομερής παρατήρηση του ανθρώπου μέσα από ένα λεπτό χιούμορ ζωής , ζητά ξανά και ξανά την ανάγνωση του έργου του στο δικό μας σήμερα.

Θεατρικός κόσμος: «'Οχι» στον εκφοβισμό της Τέχνης από την Χρυσή Αυγή-Απάντηση σε αίτημα απαγόρευσης αντιφασιστικής δράσης του Εθνικού


«Η τέχνη του θεάτρου είναι το όπλο που στοχεύει στην αφύπνιση των συνειδήσεων. Αυτό το όπλο δεν θα το παραδώσουμε ποτέ» απαντά ο κόσμος του θεάτρου στην προσπάθεια λογοκρισίας και εκφοβισμού του Εθνικού Θεάτρου εκ μέρους του προφυλακισμένου βουλευτή της Χρυσής Αυγής Π.Ηλιόπουλου, με αφορμή τη δράση «ΦΟ(βος) ΡΑ(τσισμός) STOP».

Η δράση «Φό(βος) ΡΑ(τσισμός) STOP» έχει ως στόχο να ενημερώσει τους μαθητές για τους κινδύνους της ανόδου του φασισμού και του ρατσισμού.


Θεατρικός κόσμος: «Οχι» στον εκφοβισμό της Τέχνης από την Χρυσή Αυγή

Σάββατο 5 Ιουλίου 2014

Η κατάρα της αλάνθαστης μνήμης


«Στόχος του θεάτρου», λέει ο διάσημος σκηνοθέτης Πίτερ Μπρουκ, είναι να «μας καταπλήξει και να συνενώσει δύο αντικρουόμενα στοιχεία, το οικείο και το εξαιρετικό». Με βάση αυτήν την αρχή αρχίζει την εξερεύνησή του σε φαινομενικά κοινούς ανθρώπους που κρύβουν απ’ τον εαυτό τους και τους άλλους τις εξαιρετικές δυνατότητες του μυαλού τους. To τελικό αποτέλεσμα, στο οποίο συνεργάστηκε με τη Marie-Helene Estienne, ονομάζεται «Λιβάδι της κατάπληξης» (The Valley of Astonishment) και αφορά μια μεσήλικη γυναίκα που ανακαλύπτει πως πάσχει από μια εκπληκτική πάθηση: τη συναισθησία.


Ο Αρτούρ Ρεμπό γράφει σ’ ένα ποίημά του: «Άλφα μαύρο, Έψιλον λευκό, Ιώτα κόκκινο, Ύψιλον πράσινο, Όμικρον μπλε». Αυτή είναι ίσως η πιο κοινή μορφή συναισθησίας, το μπλέξιμο δηλαδή οπτικών ερεθισμάτων και χρωμάτων. Κάποιοι βλέπουν κάθε γράμμα με διαφορετικό χρώμα, άλλοι βλέπουν λέξεις με διαφορετικό χρώμα. Και δεν είναι λίγοι: Περίπου 4% του πληθυσμού λειτουργεί με αυτήν την ιδιομορφία, ανάμεσά τους οι William Pharell και Lady Gaga.


Σκηνή από την παράσταση του έργου «Λιβάδι της κατάπληξης», σε σκηνοθεσία Πίτερ Μπρουκ.

Το Θέατρο της Επιδαύρου

Σε μια χαράδρα, το 340 π.Χ., ο αργείος αρχιτέκτονας Πολύκλειτος ο Νεότερος έκτισε, σύμφωνα με τον Παυσανία, το θέατρο της Επιδαύρου. 

Από όλα τα αρχαία θέατρα το θέατρο της Επιδαύρου είναι το ωραιότερο και το καλύτερα διατηρημένο. Προορισμένο για τη διασκέδαση των ασθενών είχε χωρητικότητα 13.000 θεατών. Χωρίζεται σε δύο μέρη. Ένα των 21 σειρών καθισμάτων για το λαό και το κάτω, από 34 σειρές καθισμάτων, για τους ιερείς και τους άρχοντες.

Η θαυμάσια ακουστική του, αλλά και η πάρα πολύ καλή κατάσταση στην οποία διατηρείται συντέλεσαν στη δημιουργία του φεστιβάλ Επιδαύρου, θεσμός που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Στην Επίδαυρο έχει εμφανιστεί εκτός από τους μεγαλύτερους Έλληνες ηθοποιούς όπως ο Αλέξης Μινωτής, ο Θάνος Κωτσόπουλος, η Άννα Συνοδινού, ο Θανάσης Βέγγος κ.ά. και η διάσημη Ελληνίδα σοπράνο Μαρία Κάλλας.

Σε μια χαράδρα, το 340 π.Χ., ο αργείος αρχιτέκτονας Πολύκλειτος ο Νεότερος έκτισε, σύμφωνα με τον Παυσανία, το θέατρο της Επιδαύρου.

«The Effect»: σε πανελλήνια πρώτη από τον Κωνσταντίνο Αρβανιτάκη

Το βραβευμένο έργο της Λούσι Πρεμπλ θα παρουσιαστεί τη νέα σεζόν στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
Στις 29 Ιουνίου ανέβασε το έργο «Αναζητώντας τον Χαμένο Χρόνο» του Μαρσέλ Προυστ με τη συμμετοχή σπουδαστών της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών στο θεατράκι του Μπάρι της Πάτρας, με αφορμή τον εορτασμό ενός έτους λειτουργίας της Δραματικής Σχολής του Δημοτικού Θεάτρου. 
Συνεχίζοντας, λοιπόν, την επιτυχημένη συνεργασία του με το ΔΗΠΕΘΕ και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του, Θοδωρή Αμπαζή, ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης αναλαμβάνει να σκηνοθετήσει την κεντρική παραγωγή του οργανισμού για τον επόμενο χειμώνα.
Main_slider

Το Εθνικό Θέατρο στο «Σχολείον της Αθήνας»-Ειρήνη Παπά μέχρι το 2027

Το Εθνικό Θέατρο ανακοινώνει την επέκτασή του στο «Σχολείον της Αθήνας»-Ειρήνη Παπά, επί της οδού Πειραιώς 52. 

Μέσω της τριμερούς συμφωνίας μεταξύ της ΕΤΑΔ, του ΚΕΤΘΑ (Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών Θεάματος Ακροάματος-Ειρήνη Παπά) και του Εθνικού Θεάτρου, ο χώρος περιέρχεται στο Εθνικό Θέατρο έως και το 2027 και θα φιλοξενεί παραστάσεις και δράσεις του στρατηγικού σχεδιασμού του.

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Στο νοσοκομείο η 'Αννα Συνοδινού

Από το νοσοκομείο «Σωτηρία» δίνει εδώ και μέρες το δικός της αγώνα η σπουδαία ηθοποιός Άννα Συνοδινού.

Όπως αναφέρει και το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Δημοκρατία» η 88χρονη ηθοποιός ανεβαίνει έναν Γολγοθά, καθώς εδώ και μια εβδομάδα νοσηλεύεται διασωληνωμένη στο νοσοκομείο «Σωτηρία», δίχως να έχει επαφή με το περιβάλλον.

Όπως αναφέρει και το ρεπορτάζ της εφημερίδας «δημοκρατία» η 88χρονη ηθοποιός ανεβαίνει έναν Γολγοθά, καθώς εδώ και μια εβδομάδα νοσηλεύεται διασωληνωμένη στο νοσκομείο «Σωτηρία», δίχως αν έχει επαφή με το περιβάλλον.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...