Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Ο Θεατρόκοσμος υποδέχεται τον Παναγιώτη Καποδίστρια

Ένας ταλαντούχος και πάντα εν εγρηγόρσει δημιουργός εγκαινιάζει τη στήλη των συνεντεύξεων του Θεατρόκοσμου. Ο σεναριογράφος, ηθοποιός και σκηνοθέτης κ. Παναγιώτης Καποδίστριας. Τον καλωσορίζουμε και τον ευχαριστούμε θερμά!

Κείμενο: Μαρία Χριστάκου
Φωτογραφίες: www.tabula.gr



Μ.Χ. Στις 30 Νοεμβρίου κάνει πρεμιέρα το τρίτο σας θεατρικό έργο με τίτλο «΄Ετσι Απλά», το οποίο το 2007 είχε επιλεγεί να παρουσιαστεί στο Λονδίνο ενόψει της επετείου των 50 χρόνων του Θεάτρου Τέχνης. Ποια είναι τα συναισθήματά σας για την επικείμενη πρεμιέρα; Τι σας προσφέρει πραγματικά η ενασχόληση με το θέατρο και την υποκριτική;

Π.Κ. Είμαι ενθουσιασμένος. Αυτό τα λέει όλα. Νομίζω πως κάθε φορά ενθουσιάζομαι και πιο πολύ. (γέλια) Το θέατρο είναι ζωή από μόνο του. Πόσο μάλλον όταν καλείται κάποιος να πάρει 3 διαφορετικούς ρόλους. Εκείνον του συγγραφές, του σκηνοθέτη και του ηθοποιού. Είμαι χαρούμενος όμως και για έναν ακόμα λόγο. Επειδή βρήκα καλούς φίλους για συνοδοιπόρους στη φετινή μου παράσταση. Η Νατάσα Τσακαρισιάνου, η Μαίρη Μηλιαρέση, η Άννα Δημητράτου καθώς και η μαθήτριά μου, η Άννα Κοντονίκα, με κάνουν σε κάθε πρόβα να χαμογελώ. Αυτό δεν είναι το ζητούμενο;



Μ.Χ. Επίσης, για δεύτερη χρονιά, συνεχίζεται και το έργο  σας «Η ακρίδα που δεν μπορούσε να πει το ρο», ένα διδακτικό παιδικό μιούζικαλ, το οποίο όμως δεν απευθύνεται μόνο σε παιδιά, αλλά και σε ενήλικες. Τι ακριβώς διαπραγματεύεται το έργο;

Π.Κ. Καταρχήν, να επισημάνω πως επειδή παίζουν μαθητές μου, το έφτιαξα με πολλή αγάπη και μεράκι. Είναι κάτι που φαίνεται στους θεατές. Πρόκειται για ένα έργο αντιρατσιστικό που αναφέρεται στη δύναμη που έχουμε μέσα μας. Ότι θέλουμε μπορούμε να το πετύχουμε, αρκεί να προσπαθήσουμε. Και πραγματικά, το πιστεύω αυτό! Όλοι θα έπρεπε…

Μ.Χ. Πόσο δύσκολο είναι και με ποιους τρόπους μπορούμε να προσεγγίσουμε τα παιδιά και να τα μυήσουμε στο μαγικό κόσμο του θεάτρου;

Π.Κ. Το κοινό καταλαβαίνει πότε το κοροϊδεύεις. Αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας. Αν κάνεις θέατρο για να γίνεις πλούσιος, το έχεις χάσει το παιχνίδι εξ’ αρχής. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για παιδιά, που εκτός του ότι είναι το δυσκολότερο κοινό, παίζεις με τις ψυχές τους και συμβάλεις στην εξέλιξή τους. Είναι μεγάλη η ευθύνη.
Μ.Χ. Το 2010 ιδρύθηκε το Tabula Rasa μια σχολή που εκπαιδεύει τους νέους στη δημιουργική γραφή και όχι μόνο. Πόσο μεγάλη ευθύνη είναι τελικά η διδασκαλία και τι αποκομίζετε προσωπικά;

Π.Κ. Η σχολή Tabula Rasa ιδρύθηκε από την ανάγκη μου να δημιουργήσω ένα φορέα που να ασχολείται σοβαρά με τη δημιουργική γραφή. Πολλοί μαθητές έρχονται σε μας γιατί καταλαβαίνουν πως γίνεται δουλειά εκεί μέσα. Δεν παίζουμε. Δεν αναζητώ μαθητές για να περάσουμε την ώρα μας και να πιούμε καφέ. Υπάρχουν άλλοι χώροι γι’ αυτή τη δουλειά. Λατρεύω τις ώρες των μαθημάτων γιατί με πάνε μπροστά ως άνθρωπο και καλλιτέχνη. Διδάσκομαι από τους μαθητές.

Μ.Χ. Ποιες δυσκολίες υπάρχουν στις ιδιότητες που επωμίζεστε, αυτές του ηθοποιού, του σκηνοθέτη και του συγγραφέα;

Π.Κ. Η κάθε μια είναι τόσο διαφορετική. Έχουν όμως ένα κοινό. Πρέπει να ξέρεις για τι πράγμα θέλεις να μιλήσεις στον κόσμο. Αν το καταφέρεις αυτό, έχεις αγγίξει το 80% της επιτυχίας.

Μ.Χ. Από ποια ιδιότητα εισπράττετε μεγαλύτερη ψυχική πληρότητα;

Π.Κ. Εξαρτάται! Αν θέλεις να μιλήσεις στους θεατές, σίγουρα με την υποκριτική. Αν θες να μιλήσεις στην ψυχή τους, επιλέγεις τη σκηνοθεσία. Αν θες να μιλήσεις στο μυαλό τους, επιλέγεις τη συγγραφή.

Μ.Χ. Αξίζει να ασχοληθεί ένας νέος σήμερα, πραγματικά, με ένα από τα παραπάνω αντικείμενα;

Π.Κ. Το ακούω και το ξανακούω αυτό. Γιατί όχι; Αν κάποιος έχει θέληση γιατί να μην αξίζει να ακολουθήσει το όνειρό του; Επειδή δεν έχει πολλές «ευκαιρίες»; Και που είναι οι «ευκαιρίες» δηλαδή; Σε ποιο επάγγελμα; Και γιατί κάποιος να αναζητά «ευκαιρίες» στην τελική; Για τον εύκολο δρόμο; Όχι. Δε συμφωνώ. Αν κάποιος θέλει να κάνει κάτι, θα το κάνει και δε θα περιμένει να του χτυπήσει η ευκαιρία την πόρτα. Θα δημιουργήσει μόνος του τις συνθήκες.


Μ.Χ. Ποια είναι η γνώμη σας για τη φετινή κατάσταση στον τηλεοπτικό χώρο;  Θεωρείτε πως η μείωση των ελληνικών τηλεοπτικών σειρών είναι κάτι παροδικό;

Π.Κ. Σαφώς. Δε θα μπορέσει να συνεχιστεί για πολύ αυτό το τοπίο. Ήδη ο κόσμος έχει αρχίσει να φεύγει από την τηλεόραση. Αν δεν κάνουν οι υπεύθυνοι κάτι άμεσα, στο τέλος θα φτιάχνουν πρόγραμμα για να το βλέπουν μόνο οι ίδιοι!

Μ.Χ. Με όλες τις αλλαγές και τις δυσκολίες που προέκυψαν από  την οικονομική κρίση στη χώρα μας, πόσο αισιόδοξος είστε; Από που αντλείτε τη δύναμή σας;

Π.Κ. Η αλήθεια είναι πως είχαμε καλομάθει όλα αυτά τα χρόνια. Για να ζεσταθούμε, ανάβουμε το air condition στους 35 βαθμούς. Το καλοκαίρι, το γυρνάμε στους 10. Αυτά είναι υπερβολές. Και όταν έχεις μάθει στην υπερβολή, όλα τα προβλήματα μεγεθύνονται. Σαφώς και είναι δύσκολοι οι καιροί, αλλά έχει ξανασυμβεί και σε μας και σε άλλους λαούς. Δε μπορεί πάντα να βλέπουμε τους άλλους και να λέμε «ευτυχώς που δε χτύπησε την πόρτα μας το κακό». Και τι θα κάνουμε; Θα πεθάνουμε από το άγχος μας που δεν υπάρχουν λεφτά; Αυτό είναι μόνο; Γι’ αυτό ζούμε; Ξέρετε τι βλέπω παρόλα αυτά; Πως ακόμα κάποια θέατρα έχουν 20 και 25 ευρώ εισιτήριο. Σε ποιους απευθύνονται αλήθεια; Θα σας πω εγώ! Σε όλους! Αν δεν αλλάξουμε όλοι τη νοοτροπία του ότι το «ακριβό» είναι δήθεν το καλύτερο, τότε δεν αλλάζει τίποτα στη χώρα μας. Εμείς στο θέατρο Ρένα Βλαχοπούλου βάλαμε το εισιτήριο 10 ευρώ. Ότι τι; Είναι κακές οι παραστάσεις; Όχι βέβαια. Απλά σεβόμαστε το κοινό. Ας καταλάβει ο κόσμος τη διαφορά! 

Μ.Χ. Στη μέχρι τώρα πορεία σας θα αλλάζατε κάτι; Αντιμετωπίζετε με τον ίδιο τρόπο την επιτυχία και την αποτυχία;

Π.Κ. Ένα βασικό πράγμα που διδάσκω τους μαθητές μου είναι η τεχνική της αποτυχίας. Αν δεν ξέρεις πως είναι η αποτυχία, τότε δε μπορείς να παλέψεις για την επιτυχία.



Μ.Χ. Δείχνετε άτομο που βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση. Έχετε κάνει κάποιες πρώτες σκέψεις για μελλοντικά σχέδια; Τι επιθυμείτε πιο πολύ αυτό το διάστημα;

Π.Κ. Αυτή η εγρήγορση είναι κάτι που πραγματικά με χαρακτηρίζει. Δε σταματάω ποτέ! (γέλια) Φέτος ανεβάζω στο θέατρο Ρένα Βλαχοπούλου για τα παιδιά, την «Ακρίδα που δε μπορούσε να πει το ‘ρο’» και για τους μεγάλους το «Έτσι απλά». Ταυτόχρονα, σκηνοθέτησα για το ίδιο θέατρο το «Προσκλητήριο κηδείας», ένα έργο που γράφτηκε από δύο μαθητές μου στη σχολή. Κάνω επίσης συζητήσεις με ένα κανάλι για ένα τηλεοπτικό σήριαλ, αλλά είναι ακόμα λίγο νωρίς για να μιλήσουμε γι’ αυτό. Σχέδια υπάρχουν. Το πιο μεγάλο μου σχέδιο όμως, είναι η σχολή μου, η Tabula Rasa, και αυτή μου τρώει τον περισσότερο χρόνο. Τώρα που το σκέφτομαι… Γυναίκα δεν είναι;;; Τι άλλο θα μπορούσα να περιμένω;;; (γέλια)

"Έτσι Απλά" του Παναγιώτη Καποδίστρια

Ταυτότητα Παράστασης

Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Καποδίστριας 
Βοηθός σκηνοθέτη: Κάτια Ευστρατίου
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Μιχαήλ 
Κοστούμια: Γιούλη Καλημέρη
Σκηνικά: Κατερίνα Παπαδοπούλου 
Φωτισμοί: Αναστάσιος Τζώρτζης


Παίζουν: 
Νατάσα Τσακαρισιάνου
Παναγιώτης Καποδίστριας 
Μαίρη Μηλιαρέση 
Άννα Δημητράτου 
Άννα Κοντονίκα
Παραστάσεις: Παρασκευή - Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:00
Εισιτήρια: 10€ (κανονικό), 5€ (φοιτητικό-ομαδικό)
* οι άνεργοι και οι συνταξιούχοι έχουν ειδική έκπτωση 35% στην τιμή του εισιτηρίου.
Διάρκεια: 100'
Θέατρο Ρένα Βλαχοπούλου
Κουντουριώτου 40 & Μυριοφύτου 55 Αιγάλεω (πλησίον μετρό - στάση Αιγάλεω)
Τηλέφωνο: 210 5911390

ΧΟΡΗΓΟΙ
Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής Tabula Rasa, Παραπολιτικά, Metro free Press

"Η Ακρίδα που δεν μπορούσε να πει το ρο" του Παναγιώτη Καποδίστρια
Ταυτότητα Παράστασης
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Καποδίστριας
Μουσική: Γιάννης Μιχαήλ
Χορογραφίες: Άννα Δημητράτου
Κοστούμια: Μαρία Αχμέτ
Σκηνικά: Αγγελική Μαχαίρα-Φρυνέλλη Οικονόμου
Βοηθός σκηνοθέτη: Θάλεια Τζίμκα

Παίζουν:
Μαίρη Αθανασίου
Αργύρης Γιαμάλογλου
Σταυρούλα Δάμπαλη
Γιούλη Μακρή
Αγγελική Μαχαίρα
Παραστάσεις: Κυριακή 12:00
Εισιτήρια: 5€ (ομαδικό), 7€ (παιδικό), 9€ (κανονικό)
Διάρκεια: 90'

Θέατρο Ρένα Βλαχοπούλου
Κουντουριώτου 40 & Μυριοφύτου 55 Αιγάλεω (πλησίον μετρό - στάση Αιγάλεω)
Υπεύθυνη παραστάσεων για σχολεία: Αντιγόνη Πόμμερ - τηλέφωνο: 6981070689

"Προσκλητήριο Κηδείας" των Α. Γιαμάλογλου και Σ. Δάμπαλη

Ταυτότητα Παράστασης

Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Καποδίστριας
Σκηνικά-Κοστούμια: Νο Μπάτζετ Θίατερ
Μουσική Επιμέλεια: Νο Μπάτζετ Θίατερ
Δημόσιες Σχέσεις: Αντιγόνη Πόμμερ

Παίζουν:

Αργύρης Γιαμάλογλου
Σταυρούλα Δάμπαλη
Ευστρατία Λυρατζοπούλου
Μαρία Σολά
Μάνος Σφυράκης

Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη 21.00
Θέατρο Ρένα Βλαχοπούλου
Κουντουριώτου 40 & Μυριοφύτου 55 Αιγάλεω (πλησίον μετρό - στάση Αιγάλεω)












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...