Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου 2015

Το Θέατρο στο BIOS. Όλο το πρόγραμμα.

Ένα πλήρες πρόγραμμα με παραστάσεις-καρπούς πρωτοεμφανιζόμενων ομάδων και νέων συνεργασιών παρουσιάζει φέτος το Bios με σκοπό, όπως αναφέρεται και στο εισαγωγικό κείμενο  του προγράμματος, «να αναδείξουμε την επόμενη γενιά καλλιτεχνών».
Το πρόγραμμα φέρνει κοντά τους πιο παραγωγικούς και δραστήριους νέους δημιουργούς και περφόρμερ, ενθαρρύνοντας τον πειραματισμό και το ρίσκο στη δημιουργική διαδικασία.
FATSA,KOINA

Φέτος θα γνωρίσουμε τη νέα φουρνιά ανθρώπων που θα δοκιμάσουν τα όρια και τις δυνάμεις τους ως δημιουργοί είτε μέσα από καινούργιες συνεργασίες είτε παρουσιάζοντας την πρώτη τους παράσταση.
Με επίκεντρο την Αθήνα, οι παραστάσεις-περφόρμανς θέτουν ερωτήματα για το παρόν και ό, τι συμβαίνει γύρω μας, τη σχέση του θεάματος με την επικαιρότητα, την καθημερινότητά μας. 
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραστάσεις με έντονο το στοιχείο της πρωτότυπης μουσικήςως βασικό εργαλείο της αφήγησης, περφόρμανς βασισμένες σε κλασικά κείμενα και πώς αυτά συναντούν τη σύγχρονη εποχή, αλλά και εντελώς πρωτότυπες δουλειές-αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς και έρευνας, που ψάχνουν νέους τρόπους λειτουργίας και δομής.
Το BIOS συνεχίζει και φέτος τη σταθερή συνεργασία με δίκτυα καλλιτεχνών και παραγωγών του εξωτερικού, παραμένοντας στη λίστα των αναγνωρίσιμων σημείων που προωθούν τη σύγχρονη δημιουργία και την εξέλιξη της περφόρμανς στην Ευρώπη. Με επιλεγμένες μετακλήσεις καταξιωμένων και ανερχόμενων καλλιτεχνών, residencies και σταθερούς συνεργάτες, με σημαντικές διοργανώσεις της σημερινής περφόρμανς όπως το Caravan Showcase του Brighton Festival και το Forest Fringe του Εδιμβούργου, μεγαλώνει το δίκτυο συνεργατών και βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τις νέες τάσεις και κατευθύνσεις στο κομμάτι των παραστατικών τεχνών.
Η φετινή σαιζόν ξεκίνησε με το Love Letters to a (post-) Europe, ένα συμμετοχικό ζωντανό γεγονός που γεννήθηκε στην καρδιά των δραματικών πολιτικών εξελίξεων αυτού του καλοκαιριού και οδήγησε σε ένα κάλεσμα-πρόκληση συμμετοχής. «Η άμεση και θερμή ανταπόκριση 27 σημαντικών καλλιτεχνών της διεθνούς και εγχώριας σκηνής να συμμετάσχουν αφιλοκερδώς ως ένδειξη αλληλεγγύης στην Αθήνα, μας δίνει ώθηση να συνεχίσουμε να ψάχνουμε τα όρια της σχέσης της περφόρμανς με τη ζωή και την καθημερινότητά μας, αλλά και να νιώθουμε ενεργά μέλη μιας ευρύτερης ευρωπαϊκής καλλιτεχνικής οικογένειας», αναφέρεται στο πρόγραμμα.
Τον Νοέμβριο, έρχεται στην οδό Πειραιώς η ομάδα Abteilung από το Βερολίνο που επανατοποθετεί την παράσταση FATSA/KOINA στην Αθήνα. Η παράσταση παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Βερολίνο και εξετάζει την Αθήνα ως τόπο που βρίσκεται στο περιθώριο της οχυροποιημένης Ευρωπαϊκής Ένωσης και όπου παρατηρείται η κρίση, αλλά και η δημιουργία εναλλακτικών μορφών κοινοτήτων. Μια τέτοια γεωγραφική τοποθέτηση, όμως, επίσης δείχνει ότι μπορεί να είναι μονάχα ζήτημα χρόνου, μέχρι η Αθήνα να είναι παντού.
Στα highlights της φετινής σαιζόν, οι Forced Entertainment, μία από τις σημαντικότερες ομάδες της Μ. Βρετανίας που έρχεται για πέμπτη φορά αποκλειστικά στο BIOS όπου θα παρουσιάσει τη νέα της περφόρμανς με τίτλο The Notebook. Οι παραστάσεις του The Notebook στην Αθήνα είναι η τρίτη κατά σειρά στην ιστορία της ομάδας, στην οποία θα δούμε live επί σκηνής τον Tim Etchells, καλλιτεχνικό διευθυντή και ιδρυτή των Forced Entertainment.

Μετακλήσεις
FATSA/KOINA: ATHENS, Abteilung T/A/T
*Πέμπτη 19, Παρασκευή 20 & Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015 | BIOS.TESLA main*

Σε ένα κολάζ πολυμέσων, η ομάδα Abteilung T/A/T (Turnheim/Apitz/Thamer) με έδρα το Βερολίνο κινείται γύρω από τις κεντρικές ερωτήσεις του Μπρεχτ στο αποσπασματικό Fatzer materials: ερωτήσεις που αφορούν τη σχέση του ατόμου με την κοινωνία, την δυνατότητα του ατόμου για βίαιη αντίσταση και σκέψεις που αφορούν τις αναγκαιότητες και τους κινδύνους της υποταγής μέσα στις κοινότητες, παρουσιάζονται με στόχο την συζήτηση μέσω από διαφορετικές θεατρικές προσεγγίσεις και φόρμες.
The Notebook, Forced Entertainment 
*Πέμπτη 28, Παρασκευή 29 & Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016 | BIOS.TESLA main*

Η performance των Forced Entertainment βασίζεται στο βραβευμένο Μεγάλο Τετράδιο (1986) της ουγγρικής καταγωγής συγγραφέα, Ágota Kristóf. Ο Tim Etchells σκηνοθετεί το The Notebook, το οποίο αφηγείται την ιστορία δύο δίδυμων αδερφών, οι οποίοι εκδιώχθηκαν και μεταφέρθηκαν στην ουγγρική εξοχή κατά τη διάρκεια του Β” Παγκοσμίου Πολέμου. Εκεί μένουν στην εξαθλιωμένη φάρμα της γιαγιάς τους. Αυτά τα ανώνυμα παιδιά αντιλαμβάνονται τον κόσμο μέσα από ένα σκληρό ιδιωτικό κώδικα και σιγά-σιγά εμφανίζονται ως αγωνιζόμενοι ηθικολόγοι, καθώς η κεντρική Ευρώπη πέφτει σε διαστροφή, σκληρότητα και καιροσκοπία. Ο αφηγηματικός λόγος της Ágota Kristóf -τολμηρός, κοφτός και συμπυκνωμένος- προσφέρει τη βάση για μια ακαταμάχητη performance.
Συμπαραγωγές
Βόυτσεκ του Georg Bϋchner
Ομάδα 4Frontal
*πρεμιέρα 15 Οκτωβρίου | BIOS.TESLA main*

Οι 4 Frontal επιστρέφουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με το Βόυτσεκ, που παρουσιάστηκε το 2015 για πρώτη φορά στο BIOS και κέρδισε το κοινό με τη φρεσκάδα και την ενέργειά του. Ένα από τα πιο δημοφιλή και σημαντικά έργα του Γκ. Μπύχνερ σε μία πολύ δυνατή παράσταση από τους ταλαντούχους 4Frontal.
Μετάφραση: Σπύρος Ευαγγελάτος
Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Σταύρος Γιαννουλάδης – Κατερίνα Γιαννοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Μουσική Σύνθεση: κώστας γ – Σταύρος Γιαννουλάδης
Επιμέλεια Κίνησης: Νάντη Γώγουλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κατασκευή Μάσκας: Αλέξανδρος Μπουρελιάς
Παίζουν: Θανάσης Ζερίτης, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Γιώργος Κισσανδράκης, Αποστόλης Κουτσιανικούλης, Πάνος Τοψίδης
Μουσικός Επί Σκηνής: κώστας γ
Το όνειρο του Σολωμού
Είναι ο προορισμός του ανθρώπου να κάνει παιδιά και να πεθάνει;
Ομάδα 9 παρά
*πρεμιέρα Δευτέρα 12 Οκτωβρίου | BIOS.TESLA basement*

Η ομάδα «9 παρά» κάνει το ντεμπούτο της με Το όνειρο του Σολωμού, μία πρωτότυπη παράσταση, εμπνευσμένη από τους καθημερινούς μας υπαρξιακούς προβληματισμούς.
Σύλληψη: ομάδα 9 παρά (Φένια Σχοινά – Λιανού Μαριάννα)
Κείμενο: Μαριάννα Λιανού
Σκηνοθεσία: ομάδα 9 παρά
Σκηνογραφία: ’Αλκιστις Παπαγιάννη, Μάριος Ράμμος
Μουσική Επιμέλεια: Σπύρος Λιβάνης
Βίντεο: Νίκος Παπαγγελής, Κλείτος Κυριακίδης
Τραγούδι: Nalyssa Green
Παίζουν: Φένια Σχοινά, Λιανού Μαριάννα
Moνάδα Μέτρησης Πόνου
*πρεμιέρα 22 Οκτωβρίου | BIOS.TESLA basement*

Τρεις νέοι ηθοποιοί καταπιάνονται με τρία κείμενα νεοελλήνων πεζογράφων της γενιάς του 1880 και πιάνουν το νήμα της σύνδεσης του πόνου με την ύπαρξη, του τότε με το τώρα, της ζωής με τον θάνατο, ψάχνοντας καταφύγιο στην παλαιότερη ελληνική λογοτεχνία, αλλά και το αντίδοτο στη σημερινή διάχυτη απελπισία της εποχής. Τα κείμενα που συνθέτουν την παράσταση είναι Ο μαύρος γάτος (1916) του Ιωάννη Κονδυλάκη, η Aρκούδα (1893) και ο Aυτόχειρ (1895) του Mιχαήλ Μητσάκη, τρεις ιστορίες με κοινό σημείο τον οξύ πόνο και την πικρή πλευρά της ζωής. Στα δύο πρώτα κείμενα, η ζωή είναι μία κατάσταση πόνου με ανθρώπους και ζώα να κινούνται στο όριο της σωματικής και ψυχικής αντοχής, ενώ στο τελευταίο η ζωή κυλά αδιατάραχτη ύστερα από μία αυτοκτονία, χωρίς να δίνονται κανενός είδους εξηγήσεις.
Η Μονάδα Μέτρησης Πόνου πρωτοπαρουσιάστηκε στην Ανοιχτή Πλατφόρμα του Εθνικού Θεάτρου τον Μάιο του 2015.
Δραματουργία: Παναγιώτα Κωνσταντινάκου
Σκηνοθεσία: Μυρτώ Πανάγου
Σκηνικά – Κοστούμια: Δανάη Ελευσινιώτη
Σχεδιασμός Φωτισμού: Ζωή Μολυβδά – Φαμέλη
Κίνηση: Στάθης Παπαναγιώτου – Κατερίνα Τούμπα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στάθης Παπαναγιώτου
Βίντεο: Φωτεινή Τσάμη
Ερμηνεία: Ηλίας Βογιατζηδάκης, Στεϕανία Καλομοίρη, Μυρτώ Πανάγου
Ο σεισμός στη Χιλή του Χάινριχ Φον Κλάιστ,
σκην. Ακύλλας Καραζήσης
*πρεμιέρα 9 Νοεμβρίου | BIOS.TESLA main *

Μετάφραση: Θοδωρής Δασκαρόλης
Σκηνοθεσία: Ακύλλας Καραζήσης
Παίζουν: Μάνος Βαβαδάκης, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Γιώργος Κατσής, Ελένη Μπούκλη, Κωνσταντίνος Πλεμμένος.

Μίχαελ Κόλχαας -Η ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου του Χάινριχ φον Κλάιστ
Ομάδα Θεάτρου τρις 
*πρεμιέρα 30 Νοεμβρίου | BIOS.TESLA basement *

…θα έπρεπε να τον μνημονεύουν ως υπόδειγμα καλού πολίτη, αν δεν το είχε παρακάνει με μία αρετή. Η αίσθηση του δικαίου τον έκανε ληστή και φονιά.
Ο Μίχαελ Κόλχαας, ένας νομοταγής και φιλήσυχος έμπορος αλόγων, αδικείται. Το κράτος δεν τον προστατεύει γιατί εκείνος που τον έβλαψε είναι ισχυρός, έχει διασυνδέσεις και συγγένειες με ακόμα ισχυρότερους και παρεμποδίζει το έργο της δικαιοσύνης. Ο Κόλχαας παίρνει τότε τον νόμο στα χέρια του και γίνεται ληστής και φονιάς προσπαθώντας με την αυτοδικία να βρει εκείνο που του στέρησε το ίδιο το κράτος.
Η ομάδα τρις παρουσιάζει τη διάσημη νουβέλα του Χάινριχ φον Κλάιστ, Μίχαελ Κόλχαας, η οποία βασίζεται στην πραγματική ιστορία του ληστή Χανς Κολχάζεν, που έζησε στα μέσα του 16ου αιώνα στη Γερμανία. Οι τρεις ηθοποιοί ζωντανεύουν επί σκηνής αυτό το παράδοξο οδοιπορικό, όπου τα πρόσωπα, ο χώρος και ο χρόνος δράσης, εναλλάσσονται σε έναν περιπετειώδη καλπασμό αφήγησης. Ένα χρονικό για τη δύναμη της ανθρώπινης ψυχής και το μαρτύριο τού να είσαι δίκαιος.
Mετάφραση: Θόδωρος Παρασκευόπουλος
Σκηνοθεσία: Χρηστίνα Γαρμπή, Κώστας Κουνέλλας, Βασίλης Σαφός
Σκηνικά: Άρτεμις Σιέρα
Κοστούμια: Δήμος Κλιμενώφ
Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Παίζουν: Χρηστίνα Γαρμπή, Κώστας Κουνέλλας, Βασίλης Σαφός
Αφίξεις-Αναχωρήσεις: Σταθμός 3
Ομάδα PartSuspended
*πρεμιέρα 3 Δεκεμβρίου | BIOS.TESLA basement *

Η παράσταση Arrivals-Departures: Station 3 (Αφίξεις-Αναχωρήσεις: Σταθμός 3) εξερευνά το νόημα της αναχώρησης από έναν τόπο, μια ιδέα, ένα όνειρο και της άφιξης σε μια νέα κατάσταση, συνθήκη, τοποθεσία.
Κάθε μετακίνηση εμπεριέχει ενθουσιασμό, χαρά, προσμονή, επιθυμία, αλλά και φόβο, αγωνία, ανατροπή. Τι συμβαίνει στη διαδρομή, στο ταξίδι; Πώς οι έννοιες των αφίξεων και αναχωρήσεων ερμηνεύονται με βάση τις προσωπικές εμπειρίες;
Κάθε τόπος γίνεται σταθμός στο ταξίδι της παράστασης. Η Αθήνα υπήρξε ο δεύτερος και τρίτος σταθμός για την παράσταση, ενώ ο πρώτος Σταθμός: Arrivals-Departures: Station 1 παρουσιάστηκε στο Λονδίνο.

Η παράσταση μέσω των πρωτότυπων κειμένων, της διάδρασης, της ζωντανής μουσικής και των βιντεοπροβολών συνθέτει τις έννοιες των αναχωρήσεων και των αφίξεων, αναζητώντας τα νήματα των διαδρομών μας στην ολοένα και αυξανόμενη μετακίνηση τού σήμερα.
Δημιουργία: Ομάδα PartSuspended
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Χάρη Μαρίνη
Μουσική Σύνθεση – Σχεδιασμός Ήχου: Λάμπρος Πηγούνης
Σχεδιασμός Φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης
Video Εditing: Χρήστος Ραχιώτης
Ειδικοί Συνεργάτες: Μαρία Αναγνωστοπούλου, Camilla Canocchi, Saskia Fischer, Κλεονίκη Καραχάλιου, Ειρήνη Κεκάτου, Θοδωρής Κομίνης, Μαριλένα Τριανταφυλλίδου, Matthew Williams
Παίζουν: Ηλίας Βογιατζηδάκης, Ειρήνη Γλαμπεδάκη, Υρώ Μιχαλακάκου, Ράνια Μπριλάκη, Νάνσυ Παπακωνταντίνου, Ευγενία Χερουβείμ
Η Τριλογία του Ηθοποιού: 2.Cast
Εστιάζοντας στους ηθοποιούς ως ειδικούς (experts) του θεάτρου
KOLOΦΩΝ
*πρεμιέρα 7 Δεκεμβρίου | BIOS.TESLA main*

Η ομάδα KOLOΦΩΝ επανέρχεται φέτος με το δεύτερο μέρος της Τριλογίας του Ηθοποιού. Η Τριλογία του Ηθοποιού επιχειρεί να αφηγηθεί το σύνολο της επαγγελματικής ταυτότητας του ηθοποιού, μέσα από τρεις documentary theatre παραστάσεις.
Στο πρώτο μέρος, με τίτλο Studio 1. 25 ηθοποιοί αφηγήθηκαν επί σκηνής την εμπειρία της θεατρικής τους εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το Studiο 1. παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2014 στο BIOS, με εξαιρετική απήχηση στο κοινό, δίνοντας μια αθέατη πλευρά του κόσμου του θεάτρου.
Στο 2.Cast, θα δούμε επί σκηνής υπεύθυνους ακροάσεων, casting directors, σκηνοθέτες, διευθυντές παραγωγής, αλλά και έναν ηθοποιό-ξεναγό. Με τη βοήθειά του, θα παρακολουθήσουμε την περιπέτειά του στις πάσης φύσεως οντισιόν και συνεντεύξεις, στην προσπάθειά του να εισχωρήσει στο δαιδαλώδες σύστημα προσφοράς εργασίας στο χώρο του θεάματος.
Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Δραματουργία: KOLOΦΩΝ (Ελισάβετ Ξανθοπούλου, Δημήτρης Μπαμπίλης)
theshit jpg


The Shit του Cristiano Ceressoli
Fresh Target Theatre Ensemble 
*πρεμιέρα 10 Δεκεμβρίου | BIOS.TESLA main*

To The Shit είναι ένας χειμαρρώδης μονόλογος γραμμένος σε τρία επεισόδια (Οι Γοφοί, το Πέος, η Δόξα), που περιγράφει την εικόνα μιας γυναίκας για το σώμα της και την επιθυμία για διασημότητα σε μία χώρα που διανύει περίοδο πολιτικών αλλαγών.
Ένα streaming συνειδητοποίησης ξεχειλίζει από την ηρωίδα, που ζητά απελπισμένα να νιώσει και να δείχνει όσο πιο όμορφη γίνεται, χωρίς να τη βοηθά το ύψος, οι γοφοί και η εξοντωτική της επιθυμία να γίνει σταρ.

Η ατέρμονη ροή των λέξεων και σκέψεων σχηματίζουν μία ωμή ποίηση και μία ζωντανή αφήγηση από την οποία ξεπηδούν χαρακτήρες και ιστορίες με μία ορμή σχεδόν μεταφυσική.
Το κείμενο οδηγείται από την απεγνωσμένη προσπάθεια να τραβήξουμε τον εαυτό μας από τη λάσπη, παράγωγο της πολιτισμικής γενοκτονίας, όπως αυτή εύστοχα περιγράφεται από τον Παζολίνι και ξεκινά από τότε που σχηματίστηκε η μοντέρνα καταναλωτική κοινωνία. Ένας ολοκληρωτισμός, σύμφωνα με τον Παζολίνι, ακόμη πιο καταπιεστικός και από την εποχή του φασισμού, λόγω της ιδιότητάς του να μας συνθλίβει μαλακά και ανεπαίσθητα.
Το έργο είναι μια σύλληψη του Ιταλού Cristiano Ceressoli, πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 στο Fringe Festival στο φεστιβάλ του Εδιμβούργου και κέρδισε το πρώτο βραβείο (Fringe First), ενθουσιάζοντας κοινό και κριτικούς.
Μετάφραση: Ελένη Ξένου
Σκηνοθεσία: Πάρις Ερωτοκρίτου
Ερμηνεία: Κίκα Γεωργίου
Και θα σφάξουμε το κουνέλι. Η ζωή είναι ωραία. Η ζωή είναι καλή. Θα σφάξουμε το κουνέλι.
Ομάδα Horses in my Dreams
* πρεμιέρα Ιανουάριος 2016 | BIOS.TESLA main*

Μία παράσταση ως ένας τόπος (ή τρόπος) σοβαρού παιχνιδιού όπου βασιλεύουν η άναρχη φαντασία, η αναζήτηση της ανέφικτης ελευθερίας, η ζωή μες τη ζωή. H επανάσταση στη λογική γίνεται κυνήγι θησαυρού για έναν κόσμο πολύχρωμο, ακανόνιστο, ανακόλουθο, ασυνάρτητο, γεμάτο γοητεία και αιώνια νιότη, όπως είναι ο κόσμος του ονείρου. Ο έρωτας ως η γλώσσα που πλάθει την αλήθεια των πραγμάτων, η αναζήτηση της ταυτότητας και μιας νικητήριας θέσης του εαυτού μες το σύμπαν.
Ένα προσωπικό και μοναχικό ταξίδι αναζήτησης της Αλίκης για την Αλίκη, με μια τρελή παρέα, πλάσματα από τη Χώρα των Θαυμάτων και του Καθρέφτη του Λούις Κάρολ, κείμενα που συνδυάζονται με τον κόσμο.
Η παράσταση είναι βασισμένη στα κείμενα: Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, του Lewis Carroll και Μέσα απ’ τον Καθρέφτη, Τα Κύματα, της Virginia Woοlf.
Σύνθεση Κειμένου – Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Σοφία Κορώνη, Αγγελική Παπαθεμελή
Σκηνικά – Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Κίνηση: Αγγελική Στελλάτου
Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος
Μουσική: Θάνος Ανεστόπουλος (Διάφανα Κρίνα)
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικολίτσα Ντρίζη, Ζωή Λιανοστάθη & Γιώργος Ευθυμίου
Μη χορέψεις του Χρήστου Καρασαββίδη 
*πρεμιέρα Ιανουάριος 2016 | BIOS.TESLA basement*

Είμαστε δύο. Κάθομαι. Κάθεσαι. Σ´αγαπώ. Παίζει μουσική. Μη χορέψεις. Θα γίνουν πράγματα που δεν πρέπει.
Έχεις αναρωτηθεί αν δύο ψέματα κάνουν μία αλήθεια; Αν μπορείς να κρατήσεις δύο μυστικά; Έχεις αναρωτηθεί τι θα συμβεί αν στα πριβέ ενός strip club ζητήσεις να μην σου χορέψουν; Τι θα έλεγε ο Στανισλάφσκι αν χανόταν το συναίσθημα; Τι θα έλεγες αν έβλεπες αυτό το έργο;
Σε έναν χώρο που έχει συνδεθεί με τις πιο άρρωστες σκέψεις, ο μόνος τρόπος να μιλήσεις αληθινά είναι να ακούσεις το βασικό σου ένστικτο. Δύο ηθοποιοί μπαινοβγαίνουν στον ρόλο τους, ερωτεύονται, μιλούν πρόστυχα και ποιητικά, αληθινά κι ονειροπόλα, ζητούν συγχώρεση και ταυτόχρονα δεν συγχωρούν τίποτα. Μιλούν οι χαρακτήρες ή οι ηθοποιοί; Το κείμενο που ξεκίνησε από τους νέους συγγραφείς του Εθνικού Θεάτρου ανεβαίνει για πρώτη φορά στο Bios την ώρα που το Basement μετατρέπεται σε πριβέ χώρο ενός στριπ κλαμπ. Μια ιστορία αγάπης για όσα είπαμε και κυρίως για όσα θέλαμε να πούμε, αλλά δεν τολμήσαμε ποτέ.
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Χρήστος Καρασαββίδης
Σκηνογράφοι: Δάφνη Βακαλοπούλου, Χριστίνα Χριστοδούλου
Ενδυματολόγος: Βασιλική Σύρμα
Μουσική Επιμέλεια: Χρήστος Καρασαββίδης, Ηλίας Κοβάνης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ντάνη Γιαννακοπούλου

Ο Ξένος του Α. Καμύ
ομάδα Abnormal
* πρεμιέρα Ιανουάριος 2016 | BIOS.TESLA basement*

Όταν ήμουν νέος είχα πολλές φιλοδοξίες, αργότερα κατάλαβα πως όλα αυτά δεν έχουν καμία σημασία στην ουσία. Σαν το καλοσκέφτομαι δεν είμαι δυστυχισμένος…
Αλμπέρ Καμύ, Ξένος, 1954

Πολλά έχουν ειπωθεί γύρω από τον Μερσώ, το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας του Ξένου. Αναλύσεις λογοτεχνικού, φιλοσοφικού και ψυχολογικού χαρακτήρα. Ο ίδιος ο Καμύ αναφέρει: …προσπάθησα ν” αποδώσω με τον ήρωά μου τον μόνο Χριστό που μας αξίζει.
Η ομάδα Abnormal επιχειρεί να αναβιώσει επί σκηνής τον Ξένο του Αλμπέρ Καμύ, ένα από τα πιο σπουδαία έργα παγκοσμίως. Πειραματιζόμενοι με την αφηγηματική δράση, χρησιμοποιώντας κινησιολογικές επαναλήψεις, λεκτικά μοτίβα και συμβολισμούς επιχειρούν ν’ αποκαλύψουν τον παράλογο κόσμο στον οποίο ζει ο Μερσώ.
Ο Μερσώ εμφανίζεται σαν παρατηρητής στην αφήγηση της ζωής του, ενώ πρωταγωνιστές είναι τα πρόσωπα που τον περιβάλλουν και συνθέτουν τον κόσμο εμπρός του. Ο χώρος του θεάτρου μεταμορφώνεται σε δικαστήριο όπου παρακολουθούμε ένα παιχνίδι μεταξύ συνειδητού και ασυνείδητου, λέξης και κίνησης, πράξης και απραξίας.
Δραματουργική Επεξεργασία – Διασκευή: Δάφνη Λιανάκη, Πηνελόπη Φλουρή
Σκηνοθεσία: Πηνελόπη Φλουρή
Σκηνικά: Σταύρος Λιόκαλος
Παίζουν: Ηλέκτρα Αγγελοπούλου, Μαριλένα Γερμανού, Δάφνη Λιανάκη, Σπύρος Τσίκνας, Πηνελόπη Φλουρή
Ο ΚΟΥΚΟΣ, Poka-Yio 
*πρεμιέρα 4 Φεβρουαρίου 2016 | BIOS.TESLA main*

Ο ΚΟΥΚΟΣ είχε όνειρα. Μια καριέρα μάνατζερ, lifestyle. Απέκτησε το ωραίο αυτοκίνητο που ονειρευόταν και νοίκιασε ένα μεγάλο διαμέρισμα. Προσπάθησε να κλέψει στο πόκερ της ζωής και η ζωή τού πήρε όχι μόνο ό,τι είχε, αλλά και όλα τα όνειρά του. Τώρα, κλεισμένος σε ένα ίδρυμα θυμάται τα θραύσματα της επιφανειακής, αστείας και μαζί τραγικής πορείας του.
Βασισμένο στους χαρακτήρες του έργου Στη Φωλιά του Κούκου του Ken Kesey,
Ο ΚΟΥΚΟΣ είναι το δεύτερο θεατρικό έργο που γράφει και σκηνοθετεί ο Poka-Yio μετά το F*ART (2007). Τον ρόλο του ψυχικά διαταραγμένου και απόκληρου πρώην μάνατζερ παίζει ο ηθοποιός Μάκης Μπογέας.

O Poka-Yio είναι γνωστός για τη ζωγραφική και τις performances του. Είναι συν-ιδρυτής της Μπιενάλε της Αθήνας και τα τελευταία δέκα χρόνια έχει βρεθεί σαν δημιουργός-ερευνητής στον κόσμο των οργανισμών και των επιχειρήσεων, δουλεύοντας ως σύμβουλος στρατηγικής και coach για τα στελέχη τους. Στόχος του είναι η εξερεύνηση, εκ των έσω, του «Πολιτισμού της Επιθυμίας». Αποτέλεσμα αυτής της πορείας είναι η σειρά πορτραίτων μάνατζερ με τίτλο Powerpoint, η ατομική έκθεση Bubblicious, οι performances Golden Boy και Analect Bowling και η πρόσφατη μικρού μήκους ταινία του Mindfulness η οποία έκανε πρεμιέρα στις 2 Μαΐου 2015 στο διαγωνιστικό τμήμα του διεθνούς φεστιβάλ ταινιών του Oberhausen.
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Poka-Yio
Σκηνικά: Μαριλένα Μπατάλη
Κοστούμια: Φιλάνθη Μπογέα
Βοηθός Σκηνοθέτη – Επιμέλεια Παραγωγής: Δέσποινα Κασιώτη
Παίζει: Μάκης Μπογέας
Ίμερος
*πρεμιέρα Φεβρουάριος 2016 | BIOS.TESLA basement*

Ο Ίμερος είναι μία μουσική περφόρμανς για την παθολογία των ερωτευμένων.
Ένα εργαστήριο ανατομίας για το πάσχον σώμα του ερωτευμένου, με σκοπό να εξερευνήσει τις οριακές περιοχής της ύπαρξης που ταράττεται και ιλιγγιά.

Οργανώνοντας την αφήγησή τους με βασικά εργαλεία ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια, κείμενα των Κωστή Παπαγιώργη, Ρόλαν Μπαρτ, Γκαίτε αλλά και συνεντεύξεις, η Ματίνα Περγιουδάκη και η Κλεοπάτρα Μάρκου μας καλούν να ενεργοποιήσουμε τη μνήμη μας, να κοιτάξουμε προς τα μέσα και ν’ ανακαλύψουμε τον ερωτευμένο εαυτό.
Σύνθεση Κειμένων – Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Ματίνα Περγιουδάκη, Κλεοπάτρα Μάρκου
Σκηνικά: Άρτεμις Σιέρρα
Μουσική Σύνθεση – Sound Design: Σεραφείμ Τσοτσώνης
Επιμέλεια Κίνησης: Νικολέτα Ξεναρίου
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Φιντέλ Ταλαμπούκας
Holy Beat
*πρεμιέρα Μάρτιος 2016 | BIOS.TESLA main*

Μια περφόρμανς-συναυλία, με πρώτη ύλη το Ουρλιαχτό του Allen Ginsberg.
Σε ένα μετα-βιομηχανικό σκηνικό ενός κόσμου σε αποσύνθεση, σε μια μεταβατική εποχή, όπου η παρακμή συνυπάρχει με τις ανέσεις των καλών καιρών, οι ήρωες αναζητούν τα δικά τους προσωπικά άγια, τα υλικά και άυλα συστατικά, τις ιδέες και τις αξίες, τα πρόσωπα και τις στιγμές, που καθιστούν την ανθρώπινη ύπαρξη υποφερτή και τη ζωή άξια να τη ζεις.

Το κείμενο της παράστασης είναι μία σύνθεση ποιημάτων και ημερολογιακών σημειώσεων του Allen Ginsberg, αλλά και κειμένων που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για εκείνον, όπως ποιήματα των Walt Whitman, William Blake, Arthur Rimbaud.
Το ποιητικό μανιφέστο της beat generation συναντά τα industrial ηχητικά τοπία και αναζητά τα υπολείμματα ανθρώπινης υπόστασης και τον ορισμό τού άγιου στο σήμερα.

Μετάφραση: Άρης Μπερλής
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Γιαννοπούλου
Δραματουργία: Κατερίνα Γιαννοπούλου, Βασίλης Σαφός, Εύα Βλασσοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Μουσική Σύνθεση: Πάνος Τσεκούρας
Επιμέλεια Κίνησης: Νάντη Γώγουλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Εύα Βλασσοπούλου
Παίζουν: Κατερίνα Γιαννοπούλου, Γιώργος Κισσανδράκης, Ρομάννα Λόμπατς, Βασίλης Σαφός και ο μουσικός Πάνος Τσεκούρας
Εθνικαί εορταί
Τι είναι μια ηρωική πράξη;
*πρεμιέρα Μάρτιος 2016 | BIOS.TESLA basement*

Τρεις νέοι ηθοποιοί καταδύονται στην ταραγμένη εποχή της Κατοχής και του Εμφυλίου και μοιράζονται ιστορίες ανθρώπων που δεν έμειναν στην Ιστορία ως οι πρωταγωνιστές της, αλλά την επηρέασαν με τον τρόπο τους. Το υλικό της παράστασης αποτελείται από μαρτυρίες, αφηγήσεις, αποσπάσματα από λογοτεχνικά κείμενα, καθώς και τραγούδια, σε μια απόπειρα να διερευνηθεί η σύνθετη επιρροή που είχαν τα μεγάλα γεγονότα στις ζωές των ανθρώπων. Μικρές στιγμές άλλοτε δραματικές και άλλοτε κωμικές προσδιορίζουν τον πολύπλοκο και συχνά απρόβλεπτο τρόπο με τον οποίο αντιδρούν οι άνθρωποι στις κρίσιμες περιστάσεις. Δίπλα στον πόνο και τη δυστυχία υπήρχε πάντα η συσπείρωση, ο έρωτας, το τραγούδι.
Η παράσταση είναι αποτέλεσμα συλλογικής σκηνοθεσίας των μελών της ομάδας που προέκυψε ως μια κοινή ανάγκη συνάντησης με αυτά τα πρόσωπα και τα γεγονότα, μακριά από την επετειακή και μονόπλευρη αντιμετώπιση που υποβάλλουν οι κάθε είδους εθνικές εορτές.
Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου, Βασίλης Βηλαράς, Μαρία Θρασυβουλίδη
Συνεργασία στη Δραματουργία: Πηνελόπη Τσούτσοβα
Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Φωτισμοί: Ανδριάννα Δακανάλη

Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ του Σάμουελ Μπέκετ
*πρεμιέρα Μάρτιος 2016 | BIOS.TESLA basement*

Οι άνθρωποι ορμώνται να λένε ιστορίες από την εμπειρία της αναθύμησης ενός περιστατικού ή ενός ανθρώπου. Η πράξη τού να εκφράζει κανείς αυτό που θυμάται είναι στην πραγματικότητα […] μια πράξη ανα-περιγραφής.
Αν Μπόγκαρτ

Ένα απόγευμα στο μέλλον. Ο Κραπ, 69 ετών, κάθε χρόνο την ημέρα των γενεθλίων του, ηχογραφεί μια μαγνητοταινία με τα σημαντικότερα γεγονότα του περασμένου έτους. Πριν την καινούρια ηχογράφηση θα ακούσει μια παλαιότερη, εκείνη των τριακοστών ένατων γενεθλίων του. Ο Κραπ έρχεται αντιμέτωπος με τις αποφάσεις του.
Χρησιμοποιώντας ένα μαγνητοσκοπημένο υλικό δράσεων -όπου πρωταγωνιστής είναι ένας ηλικιωμένος άνδρας- ένας νεότερος ηθοποιός προσπαθεί να τις ανακατασκευάσει. Ο ηθοποιός χρησιμοποιεί το βίντεο σαν παρτιτούρα για να δημιουργήσει έναν καινούριο, παρόντα χρόνο. Συνομιλεί με την ηλικιωμένη προβολή του εαυτού του όπως ο Κραπ
-μέσω των μαγνητοταινιών- με τον νεότερο εαυτό του, απέναντί του. Ο ηθοποιός πρέπει να ανασυνθέσει την μελλοντική του εκδοχή και να συνυπάρξουν.

Μετάφραση: Αντώνης Αντωνόπουλος, Δημήτρης Καραντζάς
Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Αντώνης Αντωνόπουλος
Ηχητική Δραματουργία: Δημήτρης Καμαρωτός
Σκηνικά – Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου
Βίντεο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη
Ο θίασος παίζει Κάφκα
Συχνά, είναι πιο ασφαλές να ’σαι αλυσοδεμένος παρά ελεύθερος, Φραντς Κάφκα
*πρεμιέρα Μάιος 2016 | BIOS.TESLA main*

Ένας πολύ ιδιαίτερος και ενθουσιώδης θίασος αφηγείται -για πενταροδεκάρες- την ιστορία ενός πιθήκου, από την αιχμαλωσία του μέχρι την εξέλιξη και εκπαίδευσή του ως άνθρωπος στον δυτικό κόσμο. Σε μια ιστορία που θυμίζει λίγο-πολύ τη βίαιη ενηλικίωση κάθε παιδιού που υπήρξαμε κάποτε, έννοιες όπως: πρόοδος, εξέλιξη, ελευθερία, φαίνονται να είναι τίποτα παραπάνω από μία ψευδαίσθηση που προσπαθούμε αιώνες τώρα να προσεγγίσουμε με λάθος μέσα.
Μια παράσταση βασισμένη στο διήγημα του Φραντς Κάφκα, Ανακοίνωση Σε Μια Ακαδημία.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Κατσής
Παίζουν: Νατάσα Εξηνταβελώνη, Γιώργος Κατσής, Μαρία Μοσχούρη, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Ρένος Ρώτας, Νάνσυ Σιδέρη

Πώς να πεις μια αληθινή πολεμική ιστορία
*πρεμιέρα Μάιος 2016 | BIOS.TESLA basement*

Μία παράσταση βασισμένη σε συρραφή κειμένων με πραγματικές και μυθιστορηματικές πολεμικές αφηγήσεις διαφορετικών χρονικών περιόδων. Αντλώντας το υλικό κυρίως από διηγήσεις στρατιωτών της ίδιας διμοιρίας που έζησαν τον πόλεμο του Βιετνάμ από το βιβλίο του Tim O” Brien Τα πράγματα που κουβαλούσαν (The Things they carried).
Η αφηγηματική της παράστασης επικεντρώνεται περισσότερο στις διαφορετικές οπτικές γωνίες της αναπαραστατικής μνήμης και λιγότερο στην ιστορική τεκμηρίωση και τα αληθινά πολεμικά γεγονότα. Τα ίδια τα κείμενα έχουν επιλεχθεί με βάση το κατά πόσο μπερδεύουν την ιστορία με τη μυθοπλασία, υπονομεύοντας τελικά την ιστορική αλήθεια.
Η αφήγηση του κάθε χαρακτήρα μοιράζεται στους ηθοποιούς, δημιουργώντας ένα πολυφωνικό σύνολο. Οι ηθοποιοί λειτουργούν ως ενδιάμεσοι μεταξύ έργου και θεατή,
ερμηνεύοντας και ταυτόχρονα κρίνοντας τις ιστορίες, που είναι χρωματισμένες από τη χροιά του πολέμου και την ψυχολογική φθορά των στρατιωτών που βίωσαν τον πόλεμο και τελικά γίνονται αναπόσπαστο μέρος της Ιστορίας.


Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Μάγδα Ντούρου
Παίζουν: Θωμάς Καζάσης, Ανδρέας Κανελλόπουλος, Άρης Κανέλλος, Οδυσσέας Ιωάννου Κωνσταντίνου

www.artplay.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...