Παρασκευή, 11 Απριλίου 2014

Οι παραστάσεις που δεν ρίχνουν αυλαία μετά το Πάσχα

Ποια θεατρικά συνεχίζονται στις αθηναϊκές σκηνές και μετά την Κυριακή των Βαΐων;
Η Κυριακή των Βαΐων σηματοδοτεί συνήθως το τέλος πολλών παραστάσεων, ενώ οι περισσότερες θεατρικές σκηνές κάνουν πλέον σχέδια για την επόμενη χρονιά. Ωστόσο, δεν είναι λίγα τα έργα των αθηναϊκών θεάτρων που θα συνεχίσουν και μετά το Πάσχα. Συγκεντρώσαμε μερικά από αυτά και σας τα παρουσιάζουμε. Ιδού!
«Δεκαήμερο» του Βοκάκιου, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού Θεάτρου: Ένα μυσταγωγικό θέαμα για τον έρωτα. Κοσμικοί και καλόγεροι, γυναίκες και άνδρες, πονηροί και αθώοι, όλοι τους εκστατικοί μπροστά στα μυστήρια της φύσης ρίχνονται στο παιχνίδι του έρωτα χωρίς δικλίδες ασφαλείας. Μέχρι 27 Απριλίου.
Main_slider_2

«Η τρελή του Σαγιό» του Ζαν Ζιρωντού, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου: Μέσα στη δίνη του πολέμου και της κατοχής της Γαλλίας από τους Γερμανούς, η ονειροπόλα και εκκεντρική κλοσάρ Ορελί πολεμά με πάθος τους αδίστακτους επενδυτές, που αποφασίζουν να εκμεταλλευτούν το υπέδαφος του Παρισιού για να πλουτίσουν από το πετρέλαιο. Μέχρι 1η Ιουνίου.

«Πρόβα Νυφικού» των Ντόρας Γιαννακοπούλου και Θανάση Νιάρχου, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, στο θέατρο Rex του Εθνικού: Λίγο πριν το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, σε μια επαρχιακή πόλη, η Αγγελική και ο Απόστολος, αρραβωνιάζονται. Από την πρώτη κιόλας ημέρα, ένοχα μυστικά, που σχετίζονται με το παρελθόν του άνδρα βγαίνουν στην επιφάνεια. Όμως, μπροστά στην πίεση των κοινωνικών συνθηκών, η γυναίκα υποχωρεί, τα μυστικά αποσιωπούνται και ο γάμος πραγματοποιείται. Μέχρι 1η Ιουνίου.

«Έτσι είναι (αν έτσι νομίζετε)» του Λουίτζι Πιραντέλλο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου: Σε ένα κλειστοφοβικό περιβάλλον, οι ήρωες προσπαθούν να αποδείξουν -ο καθένας για τον εαυτό του- την αλήθεια των αντιφατικών ιστοριών τους, προκειμένου να ικανοποιήσουν τη νοσηρή περιέργεια και τη χωρίς όρια αδιακρισία της κοινής γνώμης για οτιδήποτε ξεφεύγει από τα καθιερωμένα.  Μέχρι 4 Μαΐου.

«Ρινόκερος» του Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες: Ο Μπερανζέ  είναι ένας από τους «χαμένους» της ζωής, τρομαγμένος, ευθυνόφοβος και εξαρτημένος από το ποτό, καταλήγει να μόνος του να αντιστέκεται στο κίνημα της ρινοκερίτιδας που πλήττει όλη την πόλη. Μέχρι 11 Μαΐου.

«Η εκδοχή του Μπράουνινγκ» του Τέρενς Ράττιγκαν, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη στο θέατρο Εμπορικόν: Ο καθηγητής Άντριου Κρόκερ-Χάρις δεν είναι αρεστός ούτε στους μαθητές του, ούτε στους συναδέλφους του, ούτε καν στη σύζυγό του. Μια αυθόρμητη πράξη καλοσύνης από ένα παιδί, γίνεται η αφορμή να ξετυλιχτούν οι περίπλοκες σχέσεις των ενήλικων ηρώων, που δεν τολμούν να αντιμετωπίσουν με ειλικρίνεια τη ζωή τους. Για περιορισμένες παραστάσεις.

«Η Κολεξιόν» του Χάρολντ Πίντερ, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη στο θέατρο Εμπορικόν: Τέσσερις ήρωες -τρεις άνδρες και μία γυναίκα- μένουν σε περιοχές της καλής κοινωνίας του Λονδίνου και εργάζονται στο χώρο της μόδας. Η ισορροπία της ζωής τους διαταράσσεται ξαφνικά από τις υποψίες μιας ερωτικής απιστίας. Για περιορισμένες παραστάσεις.

«Ο Επιστάτης» του Χάρολντ Πίντερ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, στο θέατρο Δημήτρης Χορν: Ένας άστεγος μεσήλικας βρίσκει καταφύγιο σε ένα ακατάστατο δωμάτιο ενός εγκαταλελειμμένου σπιτιού. Πρόκειται για την εισβολή ενός παρείσακτου σε ένα χώρο που τον διεκδικούν δύο αδέλφια. Μέσα από τις ταραγμένες σχέσεις τριών προσώπων, ο νομπελίστας συγγραφέας σχολιάζει καυστικά τα πολλαπλά πρόσωπα της εξουσίας. Μέχρι 4 Μαΐου.

«Blasted – Ερείπια» της Σάρα Κέιν, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου στο θέατρο Πορεία: Δύο εκ πρώτης όψεως αταίριαστοι άνθρωποι, συναντιούνται σε ένα πολυτελές και απρόσωπο ξενοδοχείο της κεντρικής Αγγλίας. Ένα φαινομενικά ρομαντικό τετ α τετ, καταλήγει σε κλιμακούμενες πράξεις ψυχικής και σωματικής βίας, ενώ έξω από το συμβολικά ασφαλές περιβάλλον του δωματίου, μαίνεται ένας απροσδιόριστος πόλεμος. Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

«Πωλούνται δάκρυα ελιάς» σε κείμενο - σκηνοθεσία Φένιας Παπαδόδημα, στο θέατρο Οδού Κεφαλληνίας: Μία συγγραφέας κοντά στα σαράντα έχει χωρίσει πρόσφατα. Εκκεντρική, μισότρελη, μοναχική και προσωρινά άστεγη, μένει σε διαφορετικά ξενοδοχεία γύρω από την Ομόνοια. Μέσα απ' τα όνειρά της, που μπλέκονται με την πραγματικότητα, συναντά κρυφούς συμμάχους, που την κάνουν να θέλει να αλλάξει ζωή. Μέχρι 29 Απριλίου.

«Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην» του Τζεφ Μπάρον, σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαλακόπουλου στο θέατρο Άνεσις:  Ένας απομονωμένος γέρος δέχεται κάθε Πέμπτη την αναγκαστική επίσκεψη -επιβεβλημένη από το δικαστήριο- ενός νεαρού άνδρα, ο οποίος τον είχε χτυπήσει ελαφρά με το αυτοκίνητο. Μέσα από τις τακτικές επισκέψεις και συζητήσεις τους αναδεικνύονται οι σχέσεις που μπορούν να αναπτυχθούν ανάμεσα σε δύο διαφορετικές γενιές ανθρώπων. Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

«Δύο γυναίκες χορεύουν» του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ, σε σκηνοθεσία Τάσου Ιορδανίδη στο θέατρο Ιλίσια Βολανάκης: Mία δύστροπη ηλικιωμένη γυναίκα και μία νεαρή κοπέλα αναγκάζονται να συνυπάρξουν, όταν η κόρη της ηλικιωμένης προσλαμβάνει τη νεαρή, για να καθαρίζει και να τακτοποιεί το σπίτι της μητέρας της. Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

«Άντρες έτοιμοι για όλα» των Στέφεν Σινκλέρ και Άντονι ΜακΚάρτεν, σε σκηνοθεσία Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα στο θέατρο Λαμπέτη: Ακολουθώντας το παράδειγμα των άνεργων ηρώων της ταινίας «Full Monty», ένας καφετζής, ένας ταξιτζής, ένας δημοτικός υπάλληλος, ένας φούρναρης και ένας σπουδαστής γίνονται στρίπερ, προκειμένου να βγάλουν τα προς το ζην. Μέχρι 11 Μαΐου. 

«Έναν φιδέ κι ακίνητος!» του Σάκη Σερέφα, σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης: Ένας συνταξιούχος αστυνόμος αφηγείται σε δύο φίλους του μία μυστηριώδη υπόθεση θανάτου την οποία κατάφερε να εξιχνιάσει. Πρόκειται για το θάνατο ενός παθιασμένου αναγνώστη βιβλίων, τα οποία τελικά τον οδήγησαν στο χαμό. Μια σατιρική ματιά πάνω στις αγωνίες των ανθρώπων, που παλεύουν, αλλά δεν γονατίζουν, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Μέχρι 20 Μαΐου.

«Να ζεις» του Γιάννη Δούμου, σε σκηνοθεσία Μαριτίνας Πάσσαρη στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης: Κάποτε επί σκηνής τέθηκε μία ερώτηση: «Να ζεις ή να μη ζεις;» Ποιος θα το έλεγε ότι αυτή η ερώτηση θα έμενε και θα πλανιόταν για αιώνες στον κόσμο… ή στη σκηνή; Μια συναισθηματική κωμωδία για την ύπαρξη. Μέχρι 20 Μαΐου.

«Μου λες αλήθεια;» του Φλοριάν Ζελέ, σε σκηνοθεσία Σπύρου Παπαδόπουλου στο θέατρο Κάππα: Μια απιστία -ο κεντρικός ήρωας έχει ερωτική σχέση με τη σύζυγο του καλύτερου του φίλου- φέρνει τα πάνω κάτω στη ζωή των ηρώων. Μέχρι 11 Μαΐου.

«Caveman» του Ρομπ Μπέκερ, σε σκηνοθεσία Αναστασίας Παπαστάθη στο θέατρο Coronet: Ο «άνθρωπος των σπηλαίων» αναλύει μέσα από κωμικά επεισόδια τη σχέση των δύο φύλων. Μέχρι 11 Μαΐου.

«Επείγοντα περιστατικά» του Αρκά, σε σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου στο θέατρο Στοά: Το έργο του Έλληνα κομίστα -περιλαμβάνει το «Εχθροί εξ αίματος» και το «Βιολογικό μετανάστη»-,  εξιστορεί τη μεταμόσχευση του δεξιού νεφρού και τις περιπέτειές του στον καινούριο του οργανισμό. Μέχρι 17 Μαΐου.

«Αρκετά πια με την Αντέλα» του Δημήτρη Καρατζιά, σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ στον πολυχώρο Vault: Φανταστική συνέχεια της ιστορίας του έργου του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα», που προσφέρει τη δυνατότητα της εξιλέωσης, μέσα από την εξομολόγηση της κεντρικής του ηρωίδας, Μαρτύριο. Μέχρι 27 Μαΐου.

«Τα λουλούδια στην Κυρία» του Άκη Δήμου από την εταιρία «Teatro ma non troppo», σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη στο Από Μηχανής Θέατρο: Με χιούμορ αλλά και προβληματισμό, με ευαισθησία αλλά και σκληρότητα, το έργο αφηγείται τις καθημερινές ανησυχίες μιας παρέας για το μέλλον, τη φιλία και τον έρωτα. Μέχρι 29 Απριλίου.

«Armadale» του Ουίλκι Κόλλινς σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη στο Σύγχρονο Θέατρο. Μία παράξενη διαθήκη γραμμένη από το νεκροκρέβατο ενός ευγενούς το 1832, οδηγεί σε μία συναρπαστική ιστορία μυστηρίου, και εμπλέκει 20 χρόνια αργότερα δύο νέους, κάτω από την κατάρα του κοινού ονόματός τους, Αρμαντέιλ. Η πλοκή ξεδιπλώνεται μέσα από μοιραίους έρωτες, ίντριγκες, δολοπλοκίες, εξαπατήσεις, και δολοφονίες. Μέχρι 29 Απριλίου.

www.tospirto.net/Χριστίνα Φαραζή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...